2012. október 14.

DIÓ ~ Bőség és Tiszta gondolat az életünkben


  
A dió és a diófa bőséges termésével 
a termékenység szimbóluma, gömb formájú koronája a világ.

Aki a diófa árnyékában elalszik, megálmodja, mi az igazság. 
Ha ébren marad, emlékei erősödnek fel, gondolkodása kitisztul. Akaratereje megnő, a hangulati kilengések lecsendesednek. És érzéke lesz a mértékletességhez. (Szóval, szerintem a diófa alatt egész rendes ember válik bárkiből.) Mindez azért történik így, mert a magas diófa összeköti a földet az éggel, és a földhözragadt emberhez kever egy kicsit az égiekből.


A DIÓ hatása a szervezetre
a mindennapok egyszerű kiegészítője

Sokan szeretjük a diót az íze, vagy a változatos felhasználása miatt, de ezen túl még rengeteg pozitív hatása van, amivel egészségünket támogathatjuk. Lássuk a teljesség igénye nélkül, hogy melyek ezek!

Vérnyomás:

A dióban található esszenciális zsírsavaknak köszönhetően a dió rendszeres fogyasztásával sokat tehetünk azért, hogy vérnyomásunkat egészséges szinten tartsuk. Mindehhez elég mindössze napi néhány szemet ennünk belőle!

Koleszterin:

A diónak magas a telítetlen zsírsavtartalma, így fogyasztásával csökkentjük a szervezet koleszterinszintjét. A koleszterinszint normalizálása pedig segít megelőzni néhány komoly keringési betegség kialakulását a későbbiekben.
Napi mindössze 25g dió fogyasztásával gondoskodunk a napi omega-3 zsírsav beviteléről. Kutatások szerint az omega-3 zsírsavak csökkentik a koszorúér-betegség, magas vérnyomás, stroke, vastagbél- és prosztatarák kockázatát.

Keringés:

A vérnyomás és a koleszterinszint szinten tartása mellett a diónak nagy szerepe van a vérrögképződés megakadályozásában és az érfalak rugalmasságának megőrzésében is. Napi néhány szem dió már biztosíthatja a kívánt hatást.

E-vitamin:

A dió fogyasztásával gondoskodunk szervezetünk E-vitaminnal való megfelelő ellátásáról, amely egy zsírban oldódó antioxidáns.
Ezáltal erősítjük immunrendszerünket, segítjük a nyálkahártya megfelelő működését és szervezetünk könnyebben égeti el a telített zsírsavakat is.

Cukorbetegség:

A dió magas Omega-3 tartalma miatt javítja a szervezet inzulintermelését, ezért a cukorbetegségre hajlamosaknak ajánlott a fogyasztása.
Természetesen a kialakult betegséget nem gyógyítja, de a kialakulás megelőzésében sokat segíthet.

Terhesség:

Terhesség alatt már a népi gyógyászat is ajánlotta a dió fogyasztását. Úgy tartották, hogy a születendő gyerek okosabb lesz tőle – ezt a dió és az agy hasonlósága alapján állították.
Bizonyított hatása azonban inkább a folsav tartalma miatt van.

Jótékony ásványi anyagok:

A dió nagyon gazdag mangán, réz, kálium, kalcium, vas, magnézium, cink és a szelén forrás. A réz építőeleme számos létfontosságú enzimnek, mint a citokróm c-oxidáz és szuperoxid dizmutáz.
A cink segíti a növekedésért és fejlődésért felelős enzimek összetételét és működését, de fontos szerepe van a sperma képződésben, emésztésben és nukleinsav szintézisben. A szelén fontos nyomelem, amely társfaktorként működik az antioxidánsokkal.

Egészséges bőr:

A dió olajosságának és kiváló bőrnyugtató és vérzéscsillapító tulajdonságának köszönhetően segít megvédeni a bőrt a kiszáradástól.
A belőle készült olajat vagy főzetet gyakran használják mint “bázis olaj” különböző gyógyszerekben, kozmetikai és masszázs termékekben.



Ahhoz, hogy a dió előnyös tulajdonságait megtapasztald, 
célszerű naponta legalább négy szemet elfogyasztanod. 

Gazdagíthatod vele a salátákat, a zöldséges, rizses ételeket, de halakhoz, csirkehúshoz és desszertekhez is adhatod.