2012. május 22.

Galagonya ~ A Szív Barátja

Május-júniusban virít a galagonya, melynek virágos hajtásvége a szívizom anyagcseréjére van pozitív hatással. Javítja a szívizom teljesítőképességét, a koronáriák vérellátását, vérnyomáscsökkentő és szívritmuszavart kiegyenlítő hatásáról ismert.
További előnye, hogy hosszabb távon is alkalmazható, önmagában vagy teakeverékekben is fogyasztható.


A virágos ág és a termés között az a különbség, hogy a virágos ágban van szívideg nyugtató, a termésben nincs. A galagonya termésben viszont a magját ha megtörjük, akkor vérhígító van benne, tehát lehet sűrűvérűség ellen is használni.

Galagonya virágos hajtása:

Galagonya termése:


Galagonya általános adagolása
(az adagolást mindig egyénileg tesztelni kell.)
Szív karbantartása: 3 naponta 1 csésze > galagonya virágos hajtása tea.
Szív gyógyítása: legalább 6 hetes kúra, 1-2 naponta 1-2 csésze > Galagonya virágos hajtása (leforrázni) + Fehér fagyöngy (+2 óráig áztatni)


Galagonya hatása a szívre

A szív teljesítményét nem annak hajszolása révén növeli, mint a gyűszűvirág, hanem a keringés javításával, a szívizomzat energizálásával. Növeli a sziv pumpáló erejét.
Idegi hatása a szív működésére is jótékony, megszünteti a szívritmuszavaros, "szívremegéses", szívgörccsel járó panaszokat, a sinusvezérlést stabillá, kiegyensúlyozottá teszi. A balkéz kisujjba sugárzó, szúró szívpanaszok ellenszere.
A szív terheltségét is csökkenti két módon, a szervezet általános keringését, az erek állapotát, rugalmatlanságát, beszűkülését javítja, ennek fokozásához érdemes fokhagymával kombinálni, valamint csökkenti a szív ereiben a lerakódásokat, a szív izomzatának zsírosodását, és a szívburokban felgyülemlett vizet.
Növeli a koronária keringést. Használata révén a szív területe kellemesen melegedik, amelyhez bazsalikomot kombinálva jó kedélyt is társíthatunk.
Következményesen csökkenti a hasűri, és a mellűri folyadékgyülemet, ami a légzés kikönnyülését eredményezi.

Galagonya lélektani hatása
  • Feléleszti az emberben a jószívűséget, az együttérzést, a szeretetet.
  • Száműzi a szívből a gonoszságot és lágyítja a kőszívűséget.
  • A nyúlszívűséget megszünteti, bátor szívűvé tesz, segít felvállalni a félelmek okát.
  • Emellett csökkenteni képes a szorongást, a rettegést a bizonytalanságot, az ijedelmet és nem csak a szívben.
  • Segít feldolgozni a sérelmeket, a lelket mérgező mögöttes szándékokat.
  • Oszlatja a bánatot, a nyomasztó érzelmeket, fokozza az életerőt, növeli a stabilitás és a biztonságra törekvés érzését.

2012. május 7.

Szív és érrendszeri betegségek ~ Vedd komolyan!

Magyarországon a szív és érrendszeri betegségek a halálesetek 50%-ért felelős!
A szívbetegségek kialakulásának kockázati tényezői

Megfigyelték, hogy amennyiben az ősöknél gyakoribbak voltak a szív-és érrendszeri betegségek azoknak nagyobb az esélyük a megbetegedésre. Sok  esetben nem is a hajlam, hanem az életvitel, az életmóddal kapcsolatos szokások rögzülnek az utódokban.
Az életkor előrehaladásával nagyobb az esély a keringési és szívbetegségekre, miután a szív és az erek falai meggyöngülnek, elhasználódnak és az erek belső lúmene beszükül.
A férfiaknál nagyobb a szívbetegségek gyakorisága mint a nőknél.
A nők a klimax beköszöntével válnak hasonló módon veszélyeztetetté mint a férfiak.
A helytelen, egészségtelen táplálkozás komoly kockázati tényező. A legnagyobb problémát a sok állati eredetű táplálék (hús,tej,tojás) fogyasztása jelenti és a kevés friss, nyersen felvett növényi eredetű ételek / gyümölcsök, zöldségek, olajos magvak, rostos táplálékok/.
A magas vérnyomással szorosan összefügg a szívbetegségek kockázata, miután ilyenkor a szívnek nagyobb munkát kell végeznie a feladatai ellátására, így hamarább kimerül.
A mozgásszegény életmód is nagyban hozzájárul a szívbetegségekhez. A rendszeres mozgás erősíti a szivet, javítja a szívizom vér-és oxigén-ellátottságát. A rendszeres, aktív torna csökkenti a vérnyomást és a vérplazma koleszetrin-, lipid- és triglicerid szintjét.
A túlsúly, az elhízás nagyobb megterhelést jelent a szív számára,vagyis növeli az infarktus kialakulási veszélyt.
A dohányosok között többszörösen gyakoribb a szívinfarktus,mint a füst nélkül élőknél.
A cukorbetegség mindkét típusa komoly kockázatot jelent a szívbetegségek létrejöttében. A cukorbetegek halálának 8o %-át szívprobléma okozza.
Számos bizonyíték áll rendelkezésre arra vonatkozóan, hogy a stressz miután növeli az adrenalin hormon szintjét, nő a vérnyomás és ezzel együtt az agyi érkatasztrófa, az agyvérzés esélye.
magzati életben a 130–150 percenkénti szívütés szám a születést követő időszaktól az ifjú korig folyamatosan csökken. A csökkenés mértéke függ a gyermek fizikai aktivitásától és anyagcsere sebességétől, valamint egyéb reflexes és hormonális hatásoktól.
szívizomzat karbantartottságára jellemző érték az ébredési pulzusszám, amely a fizikai edzettség állapotától függően 40–70 percenkénti számot mutat. Szintén irányadó a nyugalmi pulzusszám, mely öt perc ülő testhelyzetű pihenés után általában percenkénti 60-80 körül mozog, de értéke a testi-lelki terhelés fokozódásakor érthetően növekszik.

Nagy vizsgálatok azt mutatták, és itt utalnék a 2008-as INVEST vizsgálatra, ami 25.000 beteg bevonásával történt, hogy a 70-75 feletti nyugalmi pulzusszám esetén a kardiovaszkuláris eseményeknek a gyakorisága szinte fokozatosan emelkedik, ugyanakkor a 60-70 közötti pulzusszám esetén éri el a legkisebb kardiovaszkuláris eseményarányt.

70-es pulzusszámnál előreláthatólag 80 évig élhet az ember, ha viszont 
60 körüli a pulzusszám, akkor ez az élettartam a 93-at is elérheti.


A szívinfarktus okairól, tüneteiről, orvosi kezeléséről:

A szívbetegségek megelőzhetők az alábbiak betartásával:
(dr. Kerkovits Gábor, kardiológus ajánlásával)

Minden nap 7-8 órát aludni … hogy a szervezetnek legyen ideje Önmagára figyelni, regenerálódni

Vasárnaponként nem dolgozni, családdal lenni …

Nem mérgelődni! … A stressz káros lehet, mivel emeli a vérnyomást, a koleszterinszintet, és a pulzust.

Mozogjon! … A rendszeres testmozgás fontos a szív egészségének megőrzésében! … Sétáljon naponta, biciklizzen, használja a lépcsőt a lift helyett, tegye le távolabb a kocsit. …

Kevés alkohol … A túlzott alkoholfogyasztás növeli a magas vérnyomás, szívinfarktus és stroke kockázatát.

Dohányzás mellőzése … A dohányzás növeli a magas vérnyomás, szívbetegségek és stroke kockázatát!

Figyeljen a testsúlyára !!! … Az elhízás károsítja a szívet! Amennyiben túlsúlyos, fontos, hogy mielőbb lefogyjon.


Statisztikai adatok alapján ... ha a fenti dolgokból ...
45 évesen az ember 3 dolgot betart, akkor még legalább + 21 évet fog megélni.
45 évesen az ember 6 dolgot betart, akkor még legalább + 33 évet fog megélni.


... de a POZITÍV ÉLETSZEMLÉLET mindezt meg is duplázhatja. 
(Nos: 45 + 33 + 33 =  111 év egészségesen és harmóniában.)